TURNUS SANATORYJNY NFZ
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
- Czy Sanatorium prowadzi rezerwację pokoi?
Sanatorium nie prowadzi rezerwacji pokoi. Pokoje są przydzielane na bieżąco w dniu przyjazdu. Wszystkie pokoje posiadają pełny węzeł higieniczno-sanitarny.
Pokoje 1-osobowe przydzielane są komisyjnie (Lekarz Kierujący Oddziałem, Pielęgniarka Oddziałowa) po uprzednim przeanalizowaniu pisemnych wniosków wraz z uzasadnieniem medycznym, potwierdzonym właściwą dokumentacją. Decyzja zapada około 5-6 dni przed rozpoczęciem turnusu.
W pierwszej kolejności są one przydzielane osobom ze wskazaniami medycznymi.
- Posiadam skierowanie z wyznaczonym terminem leczenia uzdrowiskowego. O której godzinie przyjechać do Sanatorium?
Pierwszy dzień pobytu rozpoczyna się o godz. 14:00. Przyjazdy kuracjuszy rozłożone są w ciągu dnia. Recepcja Sanatorium pracuje od godz. 7:00. Po przydzieleniu pokoju kuracjusz kierowany jest do Izby Przyjęć, gdzie pielęgniarka zakłada dokumentację Kuracjusza oraz ustala termin wizyty u lekarza i rodzaj diety. Klucze do pokoju wydaje recepcja – ok. godz. 14:00. Wcześniej pokoje są sprzątane, gdyż w tym samym dniu swój pobyt kończą kuracjusze z poprzedniego turnusu.
- Jakie jest wyposażenie pokoju?
W pokoju znajduje się telewizor, telefon, czajnik elektryczny, talerzyk, szklanka, łyżeczka.
Odpłatność za korzystanie z TV wynosi 75 zł za turnus 21-dniowy (za cały pokój).
- Co zabrać ze sobą na turnus NFZ?
Warto zabrać ze sobą gumowe klapki, szlafrok, ciemny ręcznik kąpielowy, dres, wygodne obuwie. Proszę pamiętać również o zabraniu skierowania, dokumentu tożsamości oraz leków przyjmowanych na co dzień. Zalecamy zabrać również aktualną dokumentację medyczną.
- Czy Sanatorium zapewnia ręczniki?
Zapewniamy 2 ręczniki (duży i mały) dla każdej osoby. Ręczniki są bezpłatnie wymieniane w połowie turnusu. Istnieje możliwość dodatkowej wymiany ręcznika za odpłatnością.
- Czy Sanatorium posiada parking? Jaka jest opłata?
Sanatorium posiada własny parking. Liczba miejsc jest ograniczona. Nie prowadzimy wcześniejszej rezerwacji. Odpłatność za korzystanie z parkingu wynosi 90 zł za tydzień, 150 zł za 2 tygodnie, 210 zł za 3 tygodnie. W pobliżu Sanatorium znajduje się również Strefa Płatnego Parkowania.
- Czy w Sanatorium dostępny jest Internet bezprzewodowy?
Internet bezprzewodowy (Wi-Fi) dostępny jest bezpłatnie na poziomie recepcji i kawiarni (piętro 0) oraz na piętrze 1 (m.in. sala wypoczynkowa-czytelnia). W pokojach Wi-Fi jest niedostępne.
- Jadę do Sanatorium autobusem. Gdzie wysiąść?
Należy wysiąść na przystanku „Hawana”. Sanatorium znajduje się po drugiej stronie ulicy, ok. 200 m. od przystanku (na lekkim wzniesieniu).
- Czy mogę dokupić dodatkowe zabiegi fizjoterapeutyczne?
Tak. Zabiegi można dokupić po uprzedniej konsultacji lekarskiej. Wykaz zabiegów dostępny jest w osobnej zakładce. (Cennik)
- Jaka jest forma wyżywienia w Sanatorium?
Posiłki podawane są do stolików.
Dostępna jest dieta podstawowa, lekkostrawna, cukrzycowa, bezglutenowa.
- Jak kształtują się opłaty za pobyt w Sanatorium w ramach NFZ?
Zasady odpłatności za pobyt na leczeniu w Sanatorium reguluje Rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego.Dodatkowo kuracjusz ponosi koszt opłaty uzdrowiskowej. Jej wysokość reguluje Uchwała Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju. W chwili obecnej wynosi on 4,80 zł/doba.
Wszystkie opłaty uiszczane są w recepcji.
- Jakie formy płatności są dostępne w Sanatorium?
Można płacić zarówno gotówką, kartą, jak też aplikacją BLIK.
- Czy wszystkie świadczenia realizowane są w jednym budynku?
Tak.
- Czy w Sanatorium funkcjonuje kawiarnia?
Tak. Kawiarnia prowadzona jest przez ajenta.
- Czy Sanatorium posiada basen?
Tak. Posiadamy basen rehabilitacyjny. Z basenu kuracjusze korzystają w ramach zabiegu „gimnastyka w basenie”.
- Czy w terminie mojego leczenia mogę zarezerwować odpłatny pobyt dla innej osoby?
Tak. W miarę dostępnych miejsc oferujemy pobyty rehabilitacyjne oraz hotelowe. Należy wcześniej zarezerwować pobyt i wpłacić zaliczkę. W tym celu prosimy o kontakt z recepcją Sanatorium (tel. 18 471-28-51). Szczegóły w osobnej zakładce. (Cennik)
- Muszę zrezygnować z leczenia w Sanatorium. Kogo należy powiadomić?
Należy jak najszybciej powiadomić oddział NFZ który wydał skierowanie i odesłać je do tego oddziału. Rezygnacja ze skierowania powinna być pisemnie uzasadniona (wypadek losowy, choroba, pobyt w szpitalu) i udokumentowana. Wówczas oddział NFZ może wyznaczyć nowy termin realizacji skierowania.
- Muszę skrócić leczenie w Sanatorium i wyjechać kilka dni wcześniej.
Turnus kończy się zgodnie z terminem określonym na skierowaniu na leczenie uzdrowiskowe. Wcześniejszy wyjazd z Sanatorium możliwy jest po uzyskaniu zgody wydanej przez Zastępcę Dyrektora ds. Lecznictwa (uzasadnione jest ono np. z powodu choroby świadczeniobiorcy, która uniemożliwia kontynuowanie pobytu w sanatorium, z przyczyn niezależnych od świadczeniobiorcy, w tym udokumentowanej choroby lub śmierci członka najbliższej rodziny i osoby pozostającej pod opieką świadczeniobiorcy).
Natomiast każde nieuzasadnione skrócenie pobytu bez uzyskania w/w zgody skutkuje naliczeniem należności za niewykorzystane dni pobytu zryczałtowaną kwotą zgodną z regulaminem pobytu w SanatoriumSerdecznie zapraszamy.
Do zobaczenia w Sanatorium.