SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Krynicy-Zdroju

TURNUS SANATORYJNY NFZ
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

  1. Czy Sanatorium prowadzi rezerwację pokoi?
    Sanatorium nie prowadzi rezerwacji pokoi. Pokoje są przydzielane na bieżąco w dniu przyjazdu. Wszystkie pokoje posiadają pełny węzeł higieniczno-sanitarny.

    Pokoje 1-osobowe przydzielane są komisyjnie (Lekarz Kierujący Oddziałem, Pielęgniarka Oddziałowa) po uprzednim przeanalizowaniu pisemnych wniosków wraz z uzasadnieniem medycznym, potwierdzonym właściwą dokumentacją. Decyzja zapada około 5-6 dni przed rozpoczęciem turnusu.

    W pierwszej kolejności są one przydzielane osobom ze wskazaniami medycznymi.
  1. Posiadam skierowanie z wyznaczonym terminem leczenia uzdrowiskowego. O której godzinie przyjechać do Sanatorium?
    Pierwszy dzień pobytu rozpoczyna się o godz. 14:00. Przyjazdy kuracjuszy rozłożone są w ciągu dnia. Recepcja Sanatorium pracuje od godz. 7:00. Po przydzieleniu pokoju kuracjusz kierowany jest do Izby Przyjęć, gdzie pielęgniarka zakłada dokumentację Kuracjusza oraz ustala termin wizyty u lekarza i rodzaj diety. Klucze do pokoju wydaje recepcja – ok. godz. 14:00. Wcześniej pokoje są sprzątane, gdyż w tym samym dniu swój pobyt kończą kuracjusze z poprzedniego turnusu.
  1. Jakie jest wyposażenie pokoju?
    W pokoju znajduje się telewizor, telefon, czajnik elektryczny, talerzyk, szklanka, łyżeczka.
    Odpłatność za korzystanie z TV wynosi 75 zł za turnus 21-dniowy (za cały pokój).
  1. Co zabrać ze sobą na turnus NFZ?
    Warto zabrać ze sobą gumowe klapki, szlafrok, ciemny ręcznik kąpielowy, dres, wygodne obuwie. Proszę pamiętać również o zabraniu skierowania, dokumentu tożsamości oraz leków przyjmowanych na co dzień. Zalecamy zabrać również aktualną dokumentację medyczną. 
  1. Czy Sanatorium zapewnia ręczniki?
    Zapewniamy 2 ręczniki (duży i mały) dla każdej osoby. Ręczniki są bezpłatnie wymieniane w połowie turnusu. Istnieje możliwość dodatkowej wymiany ręcznika za odpłatnością.
  1. Czy Sanatorium posiada parking? Jaka jest opłata?
    Sanatorium posiada własny parking. Liczba miejsc jest ograniczona. Nie prowadzimy wcześniejszej rezerwacji. Odpłatność za korzystanie z parkingu wynosi 90 zł za tydzień, 150 zł za 2 tygodnie, 210 zł za 3 tygodnie. W pobliżu Sanatorium znajduje się również Strefa Płatnego Parkowania.
  1. Czy w Sanatorium dostępny jest Internet bezprzewodowy?
    Internet bezprzewodowy (Wi-Fi) dostępny jest bezpłatnie na poziomie recepcji i kawiarni (piętro 0) oraz na piętrze 1 (m.in. sala wypoczynkowa-czytelnia). W pokojach Wi-Fi jest niedostępne.
  1. Jadę do Sanatorium autobusem. Gdzie wysiąść?
    Należy wysiąść na przystanku „Hawana”. Sanatorium znajduje się po drugiej stronie ulicy, ok. 200 m. od przystanku (na lekkim wzniesieniu). 
  1. Czy mogę dokupić dodatkowe zabiegi fizjoterapeutyczne?
    Tak. Zabiegi można dokupić po uprzedniej konsultacji lekarskiej. Wykaz zabiegów dostępny jest w osobnej zakładce. (Cennik
  1. Jaka jest forma wyżywienia w Sanatorium?
    Posiłki podawane są do stolików.
    Dostępna jest dieta podstawowa, lekkostrawna, cukrzycowa, bezglutenowa.
  1. Jak kształtują się opłaty za pobyt w Sanatorium w ramach NFZ?
    Zasady odpłatności za pobyt na leczeniu w Sanatorium reguluje Rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego.

    Dodatkowo kuracjusz ponosi koszt opłaty uzdrowiskowej. Jej wysokość reguluje Uchwała Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju. W chwili obecnej wynosi on 4,80 zł/doba.
    Wszystkie opłaty uiszczane są w recepcji.
  1. Jakie formy płatności są dostępne w Sanatorium?
    Można płacić zarówno gotówką, kartą, jak też aplikacją BLIK.
  1. Czy wszystkie świadczenia realizowane są w jednym budynku?
    Tak.
  1. Czy w Sanatorium funkcjonuje kawiarnia?
    Tak. Kawiarnia prowadzona jest przez ajenta.
  1. Czy Sanatorium posiada basen?
    Tak. Posiadamy basen rehabilitacyjny. Z basenu kuracjusze korzystają w ramach zabiegu „gimnastyka w basenie”.
  1. Czy w terminie mojego leczenia mogę zarezerwować odpłatny pobyt dla innej osoby?
    Tak. W miarę dostępnych miejsc oferujemy pobyty rehabilitacyjne oraz hotelowe. Należy wcześniej zarezerwować pobyt i wpłacić zaliczkę. W tym celu prosimy o kontakt z recepcją Sanatorium (tel. 18 471-28-51). Szczegóły w osobnej zakładce. (Cennik)
  1. Muszę zrezygnować z leczenia w Sanatorium. Kogo należy powiadomić?
    Należy jak najszybciej powiadomić oddział NFZ który wydał skierowanie i odesłać je do tego oddziału. Rezygnacja ze skierowania powinna być pisemnie uzasadniona (wypadek losowy, choroba, pobyt w szpitalu) i udokumentowana. Wówczas oddział NFZ może wyznaczyć nowy termin realizacji skierowania.
  1. Muszę skrócić leczenie w Sanatorium i wyjechać kilka dni wcześniej.
    Turnus kończy się zgodnie z terminem określonym na skierowaniu na leczenie uzdrowiskowe. Wcześniejszy wyjazd z Sanatorium możliwy jest po uzyskaniu zgody wydanej przez Zastępcę Dyrektora ds. Lecznictwa (uzasadnione jest ono np. z powodu choroby świadczeniobiorcy, która uniemożliwia kontynuowanie pobytu w sanatorium, z przyczyn niezależnych od świadczeniobiorcy, w tym udokumentowanej choroby lub śmierci członka najbliższej rodziny i osoby pozostającej pod opieką świadczeniobiorcy).
    Natomiast każde nieuzasadnione skrócenie pobytu bez uzyskania w/w zgody skutkuje naliczeniem należności za niewykorzystane dni pobytu zryczałtowaną kwotą w wysokości 70 zł za osobodzień.

    Serdecznie zapraszamy.
    Do zobaczenia w Sanatorium.